Ultrasvetelná 50-tka od Sigmy z radu Art

0

Dnes tu pre teba máme recenziu na jeden z najnovších kúskov od Sigmy, konkrétne portrétny objektív z radu Art, Sigma 50 mm f/1.2 DG DN Art. Je to objektív, ktorý by mal byť snom každého portrétneho fotografa. Dokáže tento ultasvetelný objektív obstáť v silnej konkurencii, keďže 50 mm ohnisko je jedno z najpoužívanješích?

Technické parametre a spracovanie

Sigma má svoj spôsob označovania objektívov pomocou skratiek – DG znamená, že ide o model pre full frame snímače, DN zas, že je určený pre bezzrkadlovky. Testovaný objektív sa vyrába pre Sony E-mount a L-mount. Aj keď je navrhnutý pre full frame, skvelo funguje aj na APS-C snímačoch, kde dosahuje ohnisko ekvivalentné 75 mm. Vďaka svetelnosti f/1.2 je objektív pomerne robustný a váži 745 gramov.

Konštrukcia je celokovová a závit pre filter má veľkosť 72 mm. Po ergonomickej stránke je vybavený dvomi prstencami – jedným pre ostrenie a druhým pre manuálnu clonu. Oceňujem, že clona má funkciu de-click, čo je užitočné pri natáčaní videa. Prepínače na tele objektívu sú klasické – nájdeme tu prepínač medzi AF/MF, lock funkciu a programovateľné tlačidlo.

Obrazová kvalita – dôvod, prečo o tomto objektíve uvažovať

Kde tento objektív naozaj žiari, je obrazová kvalita. Je doslova bezkonkurenčná, čo potvrdzujú aj testovacie zábery, ktoré som s ním natočil v rôznych podmienkach. Výsledky sú ostré aj pri orezávaní na „reels“ formát. Farebné podanie ma nadchlo – presné a živé farby, ktoré v postprodukcii naozaj vyniknú. Testoval som ho pri natáčaní klaviristu, modelky i stavieb, a zakaždým bol obraz ostrý a precízny.

Autofokus a manuálne ostrenie

Prišiel som však na pár nedostatkov. Manuálne ostrenie nie je až také presné, ako by som čakal. Ani autofokus nie je na úrovni, akú by som očakával pri tejto cenovej kategórii. Používam fotoaparát s kontrastným autofokusom, takže na modeloch ako Sony či Panasonic S5 II to môže byť lepšie, ale s mojím telom mal objektív problémy aj pri dobrom osvetlení. Ostrenie bolo občas pomalé alebo chaotické, čo môže byť pri rýchlych akciách limitujúce.

Aberácia, vinetácia a stabilizácia

Počas testovania som nezaznamenal problémy s chromatickou aberáciou, čo je veľké plus. Tiež sa mi páči, že objektív je utesnený proti poveternostným vplyvom, takže fotografovanie či natáčanie v daždi nebude problém. Stabilizácia tu síce nie je, no pri tejto ohniskovej vzdialenosti a svetelnosti ju nebudete až tak potrebovať.

Ak potrebuješ ultrasvetelný objektív s dokonalou obrazovou kvalitou, je Sigma Art 50 mm f/1.2 určite hodná zváženia. Stále som však zostal verný svojej preferencii pre rôznorodejšie ohniská. Pre mňa ostáva táto päťdesiatka predovšetkým skvelou voľbou pre špecifické projekty, kde je kvalita obrazu kľúčová. A to je napokon to, čo ma na tomto objektíve najviac nadchlo – úroveň detailov a krásu, ktorú dokáže ponúknuť.

Tvoja emailová adresa nebude zverejnená.

Ďakujeme za tvoj komentár :)

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

X