Spoločnosť NIKON usporiada aj tento rok fotografickú súťaž s charitatívnym poslaním „NIKON KALENDÁR – moja srdcová záležitosť“. Projekt vznikol v roku 2009 a vďaka svojmu úspechu a obľúbenosti sa tento rok dostáva už do 10. ročníka. Je určený všetkým milovníkom fotografovania s technikou Nikon, ktorí radi súťažia a túžia po prezentácii svojich fotografií v kalendári alebo na výstave.
Nikon kalendár sa tento rok nechal inšpirovať Karlom Čapkom, ktorý bol nielen spisovateľom, intelektuálom, novinárom, dramatikom, prekladateľom, ale aj amatérskym fotografom, preto témou tohtoročného 10. ročníka súťaže NIKON KALENDÁR – moja srdcová záležitosť bude jeho motto: „Na svete nie sú najkrásnejšie veci, ale okamihy“.
Projekt dáva príležitosť fotografom nielen amatérskym, ale tiež profesionálom. Svoje fotografie môžu záujemcovia do súťaže posielať prostredníctvom internetovej stránky www.nikon-kalendar.cz, kde nájdu nielen galériu, ale aj informácie o súťaži a jej pravidlá. Fotografie je možné vkladať na web až do 30. 9. 2018 do 23.59 hod.
Celkovo 50 semifinálových fotografií vybraných odbornou porotou na čele s pánom Stanislavom Pokorným, fotografom, členom Asociácie profesionálnych fotografov ČR a kurátorom Nikon Photo Gallery, bude verejnosti prezentovaných na výstave v Nikon Photo Gallery. Dvanásť víťazných fotografií bude zdobiť stránky šiesteho vydania prestížneho NIKON KALENDÁRA 2019, ktorý bude opäť vyrobený v limitovanej sérii 111 ks a bude nepredajný. Autor jedinej víťaznej fotografie, ktorú zvolí odborná porota, dostane od spoločnosti NIKON CEE GmbH poukaz na odber tovaru Nikon v hodnote 1 950 eur (50 000 Kč).
Krst desiateho vydania kalendára prebehne na vernisáži výstavy Nikon kalendár 2019 v Prahe v Nikon Photo Gallery dňa 12. decembra 2018. Nikon v tomto roku podporí nadáciu Národ deťom. Dar spoločnosti Nikon vo výške 3 900 eur (100 000 Kč) a výťažok z dražby fotografií bude venovaný na projekt 1000 statočných. Peniaze v plnej výške poputujú na optimalizujúce štúdie v odbore detskej onkológie a hematológie. Tieto štúdie najviac pomohli v liečbe detských pacientov s nádormi a leukémiou.
Nadácia Národ deťom sa po celú dobu svojej existencie od roku 1990, kedy vznikla ako jedna z prvých nadácií na území vtedajšieho Československa, snaží svojimi nadačnými príspevkami skvalitniť starostlivosť o detských pacientov Kliniky detskej hematológie a onkológie 2. lekárskej fakulty UK a FN Motol, a to jednak nákupom zdravotníckej techniky, liekov, ale aj financovaním výskumu liečby onkologického ochorenia a v neposlednej rade i zlepšeniu prostredia, v ktorom liečba detských pacientov prebieha.
V minulom ročníku spoločnosť Nikon venovala pri príležitosti 100. výročia založenia spoločnosti Nikon 3 900 eur (100 000 Kč) centru Arpida a 3 120 eur (80 000 Kč) sa v priebehu večera získalo predajom súťažných fotografií, ktoré pripadli rovnako Arpide. Získané prostriedky boli použité na pobyt pri mori pre detských klientov Arpidy.
Viac o tomto projekte nájdete na www.nikon-kalendar.cz.